SODOM VIENNA Queering 100 Jahre Rotes Wien. Erweiterung historischer Erinnerungsräume durch performative Interventionen. / Peter, Birgit; Müller, Gin.

Urbane Dramaturgien, Kuratorische Praxen, Erweiterte Räume . Hrsg. / Elke Krasny; Barbara Büscher; Lucie Ortmann. Turia & Kant, 2024.

The Difference between a Shooting and an Armed Woman : Representations of Louise MIchel's Militancy in Contemporay French Biographical Portraits. / Hiergeist, Teresa.

Ladies in Arms: Women, Guns, and Feminisms in Contempory Popular Culture. Hrsg. / Teresa Hiergeist; Stefanie Schäfer. Bielefeld : Transcript Verlag, 2024. S. 23 - 35.

Veiling and Head-covering in Late Antiquity : Between Ideology, Aesthetics, and Practicality. / Stafford, Grace.

in: Past and Present, 2024.

Vergesellschaftungsmuster von Sorge und sozialer Reproduktion in der Krise. / Atzmüller, Roland; Décieux, Fabienne; Deindl, Raphael.

Gesellschaft in Transformation: Sorge, Kämpfe und Kapitalismus. Weinheim : Beltz Juventa, 2024. S. 22-32 (Arbeitsgesellschaft im Wandel).

Feminist Activism, Travel and Translation Around 1900 : Transnational Practices of Mediation and the Case of Käthe Schirmacher. / Gehmacher, Johanna.

Cham : Palgrave Macmillan, 2023. 349 S. (Translation History).

Veröffentlichungen: BuchBegutachtung

Internalisierte Transnegativität, Resilienzfaktoren und psychische Gesundheit in einer Stichprobe geschlechtlicher Minderheiten in Deutschland und in der Schweiz. / van Stein, Katharina R. (Korresp. Autor*in); Kleinn, Noah; Randall, Ashley K. et al.

in: Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, Band 52, Nr. 4, 19.12.2023, S. 216-228.

Gendered vulnerabilities to climate change and farmers’ adaptation responses in Kwara and Nassarawa States, Nigeria. / Ayanlade, Ayansina; Oluwatimilehin, Isaac Ayo ; Ayanlade , Oluwatoyin Seun et al.

in: Humanities and Social Sciences Communications, Band 10, 911, 18.12.2023.

Morphological richness and priority of pragmatics over semantics in Italian, Arabic, German and English diminutives. / Dressler, Wolfgang; Mattiello, Elisa; Ritt-Benmimoun, Veronika.

Diminutives across Languages: Theoretical Frameworks and Linguistic Domains. Hrsg. / Stela Manova; Laura Grestenberger; Katharina Korecky-Kröll. Berlin, Boston : De Gruyter Mouton, 2023. S. 335-361 (Trends in Linguistics. Studies and Monographs, Band 380).

Einheit und Vielheit. Rechtsdogmatik und Diversität. / Holzleithner, Elisabeth.

Rechtsdogmatik - Stand und Perspektiven. Hrsg. / Christoph Bezemek. Wien : Manz'sche Verlags- und Universitätsbuchhandlung, 2023. S. 81-90.

How to make a difference: the impact of gender-fair language on text comprehensibility amongst adults with and without an academic background. / Pabst, Laura Mathilde; Kollmayer, Marlene.

in: Frontiers in Psychology, Band 14, 1234860, 15.12.2023.

Medien des Entbergens. Zur Materialität und Agentialität von Porträtjuwelen der Renaissance. / Koos, Marianne.

Materialität und Medialität: Grundbedingungen einer anderen Ästhetik in der Vormoderne. Hrsg. / Jan Stellmann; Daniela Wagner. Berlin : De Gruyter, 2023. S. 51-82 (Andere Ästhetik – Koordinaten, Band 5).

Irreconcilable Archives : Queer Collections and the Truth and Reconciliation Commission. / Kahn, Rebecca Josina.

Archives: Power, Truth, and Fiction. Hrsg. / Andrew Prescott; Alison Wiggins. Oxford : Oxford University Press, 2023. S. 437-454 (Oxford Twenty-First Century Approaches to Literature).

Das internationale Generations and Gender Programme. / Neuwirth, Norbert; Buber-Ennser, Isabella.

Familien in Österreich: Partnerschaft, Kinderwunsch und ökonomische Situation in herausfordernden Zeiten. Hrsg. / Norbert Neuwirth; Isabella Buber-Ennser; Beat Fux. Wien, 2023. S. 6-6.

GGP.at – das Generations and Gender Programme in Österreich. / Neuwirth, Norbert.

Familien in Österreich: Partnerschaft, Kinderwunsch und ökonomische Situation in herausfordernden Zeiten. Hrsg. / Norbert Neuwirth; Isabella Buber-Ennser; Beat Fux. Wien, 2023. S. 7-7.

GGP.at – the Generations and Gender Programme in Austria. / Neuwirth, Norbert.

Families in Austria: Partnerships, fertility intentions and economic situation in challenging times. Hrsg. / Norbert Neuwirth; Isabella Buber-Ennser; Beat Fux. Vienna, 2023. S. 7-7.

The international Generations and Gender Programme. / Neuwirth, Norbert; Buber-Ennser, Isabella.

Families in Austria: Partnerships, fertility intentions and economic situation in challenging times. Hrsg. / Norbert Neuwirth; Isabella Buber-Ennser; Beat Fux. Vienna, 2023. S. 6-6.

MEMO (Ö 1): Eine Kirche voller Frauen - das Christentum und das andere Geschlecht. Heller, Birgit (Interviewpartner*in); Veinfurter, Markus (Redakteur*in). 2023.

Veröffentlichungen: Elektronische/multimediale VeröffentlichungRadiosendung

Psychoanalytische und poetische Diagrammatik : Sphären des Unbewussten bei H. D. und Freud. / Gellai, Szilvia.

Therapie der Dinge?: Materialität und Psychoanalyse in Literatur, Film und bildender Kunst. Hrsg. / Martin Bartelmus; Friederike Danebrock. Bielefeld : Transcript Verlag, 2023. S. 63-87.