Die Bedeutung von Religion in der Arbeit mit geflüchteten SchülerInnen

Autor(en)
Andrea Lehner-Hartmann, Viera Pirker
Abstrakt

A focus group of muslim and catholic teachers of religious education in Vienna discussed their experiences in working with refugee students in public school. A sequence analysis develops in-depth understanding and critical requests on the topic of freedom of faith in the context of public school, in the light of intersectional entanglement regarding gender, religion, culture, origin and education.

Organisation(en)
Institut für Praktische Theologie, Institut für Lehrer*innenbildung
Journal
Österreichisches Religionspädagogisches Forum (ÖRF)
Band
26
Seiten
49-60
Anzahl der Seiten
12
ISSN
1018-1539
DOI
https://doi.org/10.25364/10.26:2018.1.7
Publikationsdatum
05-2018
Peer-reviewed
Ja
ÖFOS 2012
603219 Praktische Theologie, 503024 Religionspädagogik
Schlagwörter
Link zum Portal
https://ucrisportal.univie.ac.at/de/publications/137d26a3-ecbb-46a9-adb8-4082679e9b95