Die Bedeutung von Religion in der Arbeit mit geflüchteten SchülerInnen
- Autor(en)
- Andrea Lehner-Hartmann, Viera Pirker
- Abstrakt
A focus group of muslim and catholic teachers of religious education in Vienna discussed their experiences in working with refugee students in public school. A sequence analysis develops in-depth understanding and critical requests on the topic of freedom of faith in the context of public school, in the light of intersectional entanglement regarding gender, religion, culture, origin and education.
- Organisation(en)
- Institut für Praktische Theologie, Institut für Lehrer*innenbildung
- Journal
- Österreichisches Religionspädagogisches Forum (ÖRF)
- Band
- 26
- Seiten
- 49-60
- Anzahl der Seiten
- 12
- ISSN
- 1018-1539
- DOI
- https://doi.org/10.25364/10.26:2018.1.7
- Publikationsdatum
- 05-2018
- Peer-reviewed
- Ja
- ÖFOS 2012
- 603219 Praktische Theologie, 503024 Religionspädagogik
- Schlagwörter
- Link zum Portal
- https://ucrisportal.univie.ac.at/de/publications/137d26a3-ecbb-46a9-adb8-4082679e9b95