Gender & Forschung

Auswahl genderbezogener Publikationen (Quelle: u:cris-Portal)

Fakultät für Psychologie

Navigating Open Science as Early Career Feminist Researchers. / Pownall, Madeleine; Talbot, Catherine; Henschel, Anna et al.

in: Psychology of Women Quarterly, Band 45, Nr. 4, 2021, S. 526-539.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Risk and protective factors, stressors, and symptoms of adjustment disorder during the COVID-19 pandemic : First results of the ESTSS COVID-19 pan-European ADJUST study. / Lotzin, Annett; Krause, Linda; Acquarini, Elena et al.

in: European Journal of Psychotraumatology, Band 12, Nr. 1, 1964197, 2021.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Test anxiety components: An intra-individual approach testing their control antecedents and effects on performance. / Roos, Anna-Lena (Korresp. Autor*in); Götz, Thomas; Krannich, Maike et al.

in: Anxiety, Stress & Coping, Band 34, Nr. 3, 2021, S. 279-298.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


The reciprocal 2I/E model: An investigation of mutual relations between achievement and self-concept levels and changes in the math and verbal domain across three countries. / Wolff, Fabian; Sticca, Fabio; Niepel, Christoph et al.

in: Journal of Educational Psychology, Band 113, Nr. 8, 2021, S. 1529-1549.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Wie viel Zeit für Erwerbsarbeit? Eine Analyse der Wunscharbeitszeit österreichischer Arbeitnehmer*innen unter Berücksichtigung von Geschlecht und Kinder. / Mühl, Arabella; Silvia, Feuchtl; Hartner-Tiefenthaler, Martina.

2021. Beitrag in Momentum- Kongress 2021: Arbeit, Hallstatt, Österreich.

Veröffentlichungen: Beitrag zu KonferenzPaper


The differential effects of anger on trust: A cross-cultural comparison of the effects of gender and social distance. / Zhang, Keshun; Götz, Thomas; Chen, Fadong et al.

in: Frontiers in Psychology, Band 11, 597436, 23.12.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Precursors of sibling bullying in middle childhood: Evidence from a UK-based longitudinal cohort study. / Toseeb, Umar (Korresp. Autor*in); McChesney, Gillian ; Dantchev, Slava et al.

in: Child Abuse & Neglect, Band 108, 104633, 10.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


The role of constructiveness in interparental conflict for mothers’ perception of children’s health. / Zemp, Martina; Jockers, Marlene; Mata, Jutta.

in: Family Relations, Band 69, Nr. 4, 10.2020, S. 683-697.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Dermatologists’ perceptions of suicidality in dermatological practice: a survey of prevalence estimates and attitudes in Austria. / Pronizius, Ekaterina; Voracek, Martin.

in: BMC Dermatology, Band 20, Nr. 1, 10, 29.09.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Systematic manipulations of the biological stress systems result in sex-specific compensatory stress responses and negative mood outcomes. / Ali, Nida (Korresp. Autor*in); Nitschke, Jonas P.; Cooperman, Cory et al.

in: Neuropsychopharmacology, Band 45, Nr. 10, 01.09.2020, S. 1672-1680.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Interpersonal distance adjustments after interactions with a generous and selfish trustee during a repeated trust game. / Rosenberger, Lisa Anna; Naef, Michael; Eisenegger, Christoph et al.

in: Journal of Experimental Social Psychology, Band 90, 104001, 09.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


The Dynamics of Real-Time Classroom Emotions: Appraisals Mediate the Relation Between Students’ Perceptions of Teaching and Their Emotions. / Götz, Thomas; Keller, Melanie M.; Lüdtke, Oliver et al.

in: Journal of Educational Psychology, Band 112, Nr. 6, 08.2020, S. 1243-1260.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


REFLECT – A Teacher Training Program to Promote Gender Equality in Schools. / Kollmayer, Marlene; Schultes, Marie-Therese; Lüftenegger, Marko et al.

in: Frontiers in Education, Band 5, 136, 31.07.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Comparing rates of ICD-11 and DSM-5 Posttraumatic Stress Disorder in Austrian children and adolescents in foster care: prevalence, comorbidity and predictors. / Bruckmann, Paul; Haselgruber, Alexander; Sölva, Katharina et al.

in: European Journal of Psychotraumatology, Band 11, Nr. 1, 1767988, 14.07.2020.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Guidelines for TMS/tES clinical services and research through the COVID-19 pandemic. / Bikson, Marom; Hanlon, Colleen A.; Woods, Adam J. et al.

in: Brain Stimulation, Band 13, Nr. 4, 01.07.2020, S. 1124-1149.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Preregistration: The mental health of sexual and gender minority youth in Austria: A systematic scoping review of the published literature. / Siegel, Magdalena; Nöstlinger, Christiana; Dürrauer, Flo et al.

2020, Preregistration.

Veröffentlichungen: Sonstige VeröffentlichungSonstiges


Women Quotas vs. Men Quotas in Academia : Students Perceive Favoring Women as Less Fair Than Favoring Men. / Zehnter, Miriam; Kirchler, Erico.

in: Frontiers in Psychology, Band 11, 700, 28.04.2020, S. 700.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Is Individualism Suicidogenic? Findings From a Multinational Study of Young Adults From 12 Countries. / Eskin, Mehmet; Tran, Ulrich; Carta, Mauro Giovanni et al.

in: Frontiers in Psychiatry, Band 11, Nr. 259, 259, 03.04.2020, S. 259.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung


Gendered pathways to bullying perpetration via social achievement goals: Mediating effects of sense of belonging and non-inclusive group norms. / Bardach, Lisa; Graf, Daniel; Yanagida, Takuya et al.

in: Journal of School Violence, Band 19, Nr. 2, 2020, S. 248-263.

Veröffentlichungen: Beitrag in FachzeitschriftArtikelBegutachtung



Anmerkung: Die Auswahl genderbezogener Publikationen aus dem u:cris-Portal der Universität Wien wird via Schlagwortsuche automatisch generiert. Vereinzelnt vorkommende thematische Fehler bei den Suchergebenissen können daher nicht ausgeschlossen werden und es besteht kein Anspruch auf Vollständigkeit.